Miss Havermout

Hello.png

Hallo! Even voorstellen, ik ben Miss Havermout, maar je mag me ook Hanne noemen. Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik havermout en sindsdien ben ik verkocht. Als het kon zou ik drie keer per dag havermout eten. Wil je meer van me weten? Lees dan even verder.

Ik ben Hanne Clemens, 22 jaar en ik woon in Tilburg. Ik ben niet altijd een ‘foodie’ geweest. Eten was bij mij altijd een dingetje. Als ik niet oplette stond ik om vijf uur ’s middags trillend op mijn benen. Om te voorkomen dat ik op die momenten flauw viel stopte ik alles in mijn mond wat ik maar te pakken kreeg. Om die vervelende momenten te voorkomen ben ik me meer gaan verdiepen in eten.

Ik besloot geen koekjes en snoep meer te kopen. Die suikers gaven me energie pieken, maar helaas ook hele diepe dalen. Ik moest dus op zoek naar gezonde alternatieven voor de oreo’s en milkarepen. Gelukkig was er Pinterest, aan gezonde tussendoortjes geen gebrek.

Ook deed ik alle pakjes en zakjes in de ban. Het is niet bewezen, maar ik geloof gewoon niet dat die E-nummer goed voor je kunnen zijn. In plaats daarvan deed ik eens een bezoekje aan de plaatselijke toko. Ik verbaasde me over de enorme keuze aan kruiden en specerijen, en zo goedkoop! Niet onbelangrijk als student. Knorr en Honig had ik dus ook niet meer nodig.

Een laatste dingetje was nog het ontbijt. Ik kreeg ’s ochtends met moeite een boterham weg en yoghurt gaf mij niet genoeg energie om de ochtend te overleven. Havermout begon toen een ding te worden onder de #healthy mensen op Instagram. Daar hoorde ik niet bij, zeker niet, dus dan ga ik toch geen paardenvoer eten dacht ik. Maar ik waagde de gok en kocht het een keer, voor veertig cent per pakje kan er weinig fout gaan toch? Ik mengde het met melk en diepvries frambozen en gooide het in de magnetron. Tot mijn grote verbazing vond ik het super lekker. Heerlijk warm en niet zo droog als een boterham die ik ’s ochtends niet door mijn keel kreeg. Ik was verkocht en ging helemaal los met smaakcombinaties. Mijn nieuwe liefde was geboren. Hiervoor kwam (en kom) ik graag uit bed. Maar bij ontbijtjes bleef het niet, havermout bleek ook de perfecte vervanger voor sultana’s, bijvoorbeeld in een lekker bananenbrood. Maar ook als paneermeel werkte het perfect.

Oke, dus dit wordt een blog toegewijd aan havermout? Nou, nee. Want naast mijn liefde voor havermout groeide er ook een liefde voor gezond en voedzaam eten. Mijn knikkende knieën en zwetende handen probleem is nu over. En ik geloof echt dat dat door mijn nieuwe eetpatroon komt. En nee, dat betekent echt niet dat ik geen guilty pleassures heb waar ik zo nu en dan aan toegeef. Dat kan best, maar over het algemeen voel ik mij gewoon beter bij appeltjes, havermout en komkommers. Op deze blog deel ik mijn favoriete recepten met jullie, voorzie ik jullie van de nodige Pinspiratie en maak ik jullie jaloers met mijn guilty pleassures. So be prepared!

En kun je nu geen genoeg krijgen van mijn foodiefoto’s, geen paniek, je kunt me ook volgen op Instagram: miss_havermout.

Liefs,
Miss Havermout

 

Geef een reactie

