Recept: Healthy aardbeientaartje

926447_992323077513537_1628678377_n

Eigenlijk koop ik nooit aardbeien voordat het aardbeienseizoen echt begonnen is, maar deze riepen gewoon naar me in de winkel. Ze zagen er goed uit en ze roken zo lekker zoet, dus ach, waarom niet. Zo’n mooie aardbeien verdienen natuurlijk een mooi receptje dus ik bedacht dit gezonde aardbeientaartje. Ook zin in een guilt-free taartje? Lees snel verder.

Op Instagram had ik al vaak gezonde taartjes voorbij zien komen. De bodem wordt dan vaak gemaakt van een mengsel van noten en dadels. Helaas had ik geen dadels in huis en m’n voorraad noten begon ook te slinken. In plaats van dadels gebruikte in gedroogde abrikozen (eigenlijk vind ik die ook veel lekkerder), en ik voegde aan de noten, hoe kan het ook anders, havermout toe. Het resultaat was een hemels taartje dat je ook nog eens binnen een kwartiertje op je bordje tovert. Je kunt het taartje zelfs helemaal vegan maken als je kiest voor plantaardige yoghurt. Oh ja, en dit taartje is ook perfect als zondag ochtend ontbijtje, dus kijk snel even mee naar het recept.

Healthy aardbeientaartje

Klaar? Bakken maar.

Liefs,

Miss Havermout

Geef een reactie

