Must see: Jamie & Gennaro – Butternut squash three ways.

Untitled1.png

Naast eten, koken en Pinterest ben ik gek op kookvideo’s. Gelukkig staat Youtube daar vol mee. Ik kan uren wegdromen bij video’s van Jamie, Nigella, Donal Skehan of SortedFood. Heb jij nu geen uren de tijd om het hele assortiment foodvideo’s op Youtube door te spitten, dan heb ik goed nieuws. Ik laat jou elke week weten welke foodvideo jij zeker niet mag missen. Vandaag: Jamie & Gennaro.

Voor iedereen die Jamie niet kent, ga je schamen. Voor iedereen die Gennaro niet kent, genade, dat kan. Gennaro is de leermeester van Jamie. Toen Jamie jong was heeft hij gewerkt in het Italiaanse restaurant van Gennaro. Nog steeds koken de twee samen en ze vormen echt een geweldig duo als je het mij vraagt. Dat is meteen de eerste reden dat je deze video moet kijken: hij is gewoon super grappig. Eten koken en een droge grap tussendoor, ik kan dat waarderen.

Reden twee? Jamie geeft in deze realtime video (niets geknipt en geplakt, maar in een keer gefilmd) een kijkje achter de schermen in zijn hoofdkwartier. Ik zat letterlijk met open mond te kijken naar de collectie kookspullen die daar staan. Rekken vol potjes, flesjes en doosjes eten. Maar vooral rekken vol borden, kommetjes, theedoeken en snijdplanken die gebruikt worden bij de opname van Jamies video’s en bij de fotoshoots voor zijn boeken en magazine. Echt WAUW, mijn hartje gaat daar harder van kloppen. Kringloopwinkels vol bordjes met gouden randjes zijn ook echt mijn ding, maar dit, dit is gewoon de zevende hemel!  Zie hier, ik overdrijf niet:

Untitled.png

En natuurlijk, reden drie, Jamie en Gennaro, maken drie super lekkere gerechtjes met flespompoen. Toevallig plaatste ik zaterdag een Pinspiratie post met leuke ideetjes voor flespompoen. Mocht daar nu niks tussen zitten voor jou of kun je alijd meer inspiratie gebruiken, dan moet je deze video even kijken. Jamie en Gennaro maken ‘butternutsquash fritters’, ‘a fresh salad with butternutsquash’ en een ‘butternutsquash hummus’. Ook legt Jamie uit hoe je een hele flespompoen in de oven kunt garen zodat je zacht pompoenvlees krijgt waar je vanalles mee kunt maken. En een leuk detail, bij de fritters blijkt dat ook Jamie wel eens een foutje maakt. Maar het resultaat mag er zijn toch? Vooral de salade lijkt me erg lekker.

PicMonkey Collage

Overtuigd? Pak snel een kop thee, of beter, popcorn en geniet van deze foodvideo. Klik hier voor de video.

Liefs,

Miss Havermout

Geef een reactie

