Tosti Tuesday: Appeltaart tosti

IMG_1191

Het is dinsdag, dat betekent Tosti Tuesday! Vandaag weer een zoete tosti. Dit keer geen zomerse zoals de tropische kiwi tosti, maar een tosti met echte wintersmaken. Dat kan nog net toch? Ach, wat voor weer het ook is, ik garandeer je, deze gaat er altijd wel in. Je zegt toch ook geen nee tegen appeltaart in de zomer toch? Nee. Lees dus snel verder voor het recept.

Ik eet echt niet altijd zoete tosti’s hoor. Ik heb alleen altijd fruit in huis, en de kaas is helaas vaak op. Uit noodzaak worden daarom vaak zoete tosti recepten geboren. En stiekem vind ik dat helemaal niet erg.

Vandaag had ik nog een appeltje over. Zo’n appeltje dat eigenlijk net iets te veel gebutst is en net te veel bruine plekken heeft om je tanden in te zetten. Beloof me dat je die appeltjes vanaf nu nooit meer weggooit, want je kunt er nog zoveel dingen mee doen. Wat dacht je van pannenkoeken met appel of een havermoutpapje met appeltjes en kaneel? Wanneer je de appel verwarmt wordt hij toch zacht, die paar plekjes maken dus echt niet uit. Ook voor dit tosti recept zijn die zielig gebutste appeltjes perfect.

Naast appel deed ik ook nog wat stroop op mijn tosti. Ik gebruikte Fruitesse appel-kaneel stroop. Echt een aanrader trouwens! De stroop heeft een vleugje kaneel en er zitten rozijntjes in.

Ook zin gekregen in appeltaart als lunch? Maak deze tosti dan eens.

Appeltaartosti

Smakelijk eten,

Miss Havermout

 

Geef een reactie

