Recept: Havermout-lijnzaadpannenkoeken

Hier kan ik zo van genieten, een mooie pancakestack, al helemaal als het dan ook nog eens gezonde pannenkoeken zijn. Meestal maak ik gezonde pannenkoeken van een banaan, een eitje en wat havermout, maar vandaag had ik geen rijpe bananen. Daarom maakte ik deze beauty’s van havermout en lijnzaad. Benieuwd naar het recept? Lees snel verder.

De pannenkoeken met een rijpe banaan, een eitje en havermout kennen we nu wel, toch? Ze zijn super lekker trouwens, maar soms heb je geen rijpe banaan in huis of heb je gewoon helemaal geen zin in banaan. Dat betekent niet dat je dan geen stapel mooie pannenkoeken kunt bakken. Voor deze pannenkoeken gebruikte ik havermout, lijnzaad, een eitje en een scheutje melk.

lijnzaadpannenkoeken.jpg

Je kunt natuurlijk heel veel verschillende toppings voor deze pannenkoeken bedenken, maar door de paar zonnestraaltjes die vanochtend mijn kamer binnen schenen koos ik voor een tropische topping van mango, kiwi en yoghurt met kokosrasp.

Tip: Ik gebruik normaal altijd boter of olie om mijn pannenkoeken in te bakken, maar ik vond gisteren bij de Xenos olijfoliespray. Olijfolie in een spuitbus. Ideaal om pannenkoeken mee te bakken want je kunt een mooi dun, egaal laagje olijfolie in de pan sprayen. Maar het is ook perfect voor gegrilde of geroosterde groenten. Met de spuitbus heb je binnen no-time al je groeten voorzien van een dun laagje olie.

Maar goed, back to the pancakes. Hier is het recept. En volg vooral niet te braaf het recept voor de topping, maar doe lekker waar je zin in hebt.

havermout lijnzaad pannenkoekjes.jpg

Dus haal alvast wat havermout en lijnzaad in huis, dan kun je dit weekend lekkere pannenkoekjes bakken.

Liefs,

Miss Havermout

Geef een reactie

