Recept: Kikkererwten pappardelle met boerenkoolpesto en courgetti

IMG_1399.JPG

De Pinspiratiepost van zaterdag stond in het teken van kikkererwtenmeel. Ik maakte deze week al deze pizza van kikkererwtenmeel. Ik ben helemaal enthousiast dus daar bleef het niet bij. Vandaag maakte ik deze kikkererwtenpasta. Ik heb nog nooit zelf pasta gemaakt. Ik dacht altijd dat het super veel werk was dus ik durfde me er niet aan te wagen. Tot ik zag dat deze pasta slechts twee ingrediënten had en eigenlijk zo klaar is. Ik waagde een poging en zoals je kunt zien, het is me gelukt! Wil je weten hoe dat ging en wat ik erbij serveerde? Lees dan even verder.

Ik heb het al zo vaak fout zien gaan bij Masterchef, pasta maken. Het deeg is te nat, te droog, breekt snel of smaakt gewoon niet. Waarom zou ik me daar dan aan gaan wagen als de Appie super lekkere verse pasta verkoopt? Ik weet het ook niet. Tot ik dit recept voor pasta van kikkererwtenmeel zag. Het oogde super simpel en kikkererwtenmeel is gezonder dan gewone tarwebloem. Dus ik haalde toch maar met enige twijfel mijn deegroller uit de kast.

Alla Jamie Oliver vormde ik een mooi bergje meel met een kuiltje erin op het aanrecht, ik brak er een eitje in en begon te roeren. Het deeg begon wel bij elkaar te komen, maar het bleef een beetje een rommeltje. Maar zo gemakkelijk geef ik niet op dus ik bleef kneden en voegde wat extra bloem toe. En het werd zowaar een mooi soepel pastadeegje. Ik kon dus verder met de volgende stap, de moeilijkste stap, het deeg moest namelijk rusten. Tja, en als ik een eigenschap niet heb dan is het geduld, dus het was een lang kwartier. Maar ook dat kwam ten einde en ik mocht gaan rollen. Ik strooide genoeg bloem op het aanrecht en begon te rollen met de deegroller. Binnen no-time was het deeg dun uitgerold. Op dat punt kun je er alle kanten mee op: spaghetti, farfalle, pappardelle of ravioli. Ik koos voor de gemakkelijkste optie, pappardelle.  Nog even koken en mijn poging was geslaagd. Hoera.

IMG_1408.JPG

En niet alleen was mijn poging geslaagd, de pasta was nog lekker ook. Je proeft nauwelijks dat er kikkererwtenmeel inzit. Ook breekt de pasta niet wanneer je hem kookt, maar hij is wel iets minder stevig dan gewone pasta. Zoals je op de foto ziet kun je de linten prima om je vork draaien.

Je kunt een lekkere tomatensaus maken bij deze pasta, maar ik ging voor een variant met boerenkoolpesto, courgetti en, omdat ik dat overal wel bij zou kunnen eten, kappertjes. Zie hier het recept:

pappardelle met boerenkoolpesto en courgetti.png

Eet smakelijk,

Miss Havermout

 

 

2 thoughts on “Recept: Kikkererwten pappardelle met boerenkoolpesto en courgetti

Geef een reactie

