Guilty pleasure: Chocolate-cranberry-pecan cookies

Zondag bakdag stond vandaag niet alleen maar in het teken van de brave guilt free banana chocolatebrownie cookies. Ik bakte namelijk ook deze heerlijke chocolate-cranberry-pecan cookies. Zin om van deze zondag een echte sinner sunday te maken? Lees dan snel verder.

Vandaag ben ik een dagje thuis bij mijn ouders. Ik hoeft maar binnen te komen en de vraag ‘Hanne ga je nog wat bakken dit weekend’ valt al. Dat hoeft je mij geen twee keer te vragen natuurlijk. Omdat er nog rijpe bananen in huis waren had ik al besloten deze guilt free banana-chocolatebrownie cookies te maken. Maar die zijn wel erg braaf voor in het weekend, dus ik bakte ook nog een lading guilty pleassure cookies met chocolade, pecannoten en cranberry’s.

img_21011.jpg

Het recept voor deze heerlijke, crunchy koekjes kun je hier vinden. Laat je niet misleiden door de havermout die erin zit. Dat betekent niet dat de koekjes gezond zijn. Naast havermout zit er ook genoeg boter en suiker in om van deze koekjes echte guilty pleassures te maken. De havermout zorgt ervoor dat je koekjes super krokant worden en dat is wat we willen natuurlijk. Daarnaast zit er een vleugje kaneel in de koekjes en de pure chocolade, cranberry’s en noten maken het feestje helemaal compleet.

img_7540-512x7021
Bron: Culy.nl

Zijn de chocolate-cranberry-pecan koekjes dankzij de havermout nu toch niet guilty genoeg voor jou? Dan heb ik hier het recept voor de ultieme chocolate chip cookies, of zoals de schijvers van Culy.nl het zelf noemen: ‘De allerlekkerste chocolate chip koekjes óóit (geloof ons!)’. Ze hebben gelijk. Dit zijn echt de beste chocolate chip cookies EVER! Ze worden namelijk gemaakt met beurre noisette en dat geeft de koekjes een heerlijke nootachtige smaak. Dus wil je helemaal los gaan deze sinner sunday, probeer dan deze koekjes van Culy.nl. Hier vind je het recept.

Klaar? Bakken maar!

Fijne zondag,

Miss Havemout

 

 

Geef een reactie

