Recept: Five-ingredient bananapancakes

Two-ingredient bananapancakes, het is een grote hit in de wereld van #healthyfood. Toch was het mij een raadsel waarom iedereen massaal pannenkoekjes bakte van alleen banaan en ei. Ik vond het namelijk echt niet lekker. Toch is het wel een ideale post-workout snack of makkelijk ontbijtje, dus ik ging aan de slag en bedacht een alternatief voor de two-ingredient pancakes. Met iets meer ingrediënten maakte ik pannenkoekjes waar ik wel blij van wordt? Benieuwd wat ik toevoegde aan de banaan en het ei? Lees dan snel verder.

Dat de two-ingredient pancakes gezond zijn dat snap ik wel. Maar ik vond ze echt totaal niet lekker dus ik snapte niet waarom iedereen er zo weg van is. Voor mij smaakte het alsof je de suikerpot over je gebakken eitje hebt laten vallen. Nee, ik werd er niet gelukkig van. Maar voor ieder keukenprobleem bestaat een oplossing, dus met een paar extra ingrediënten maakte ik van de two-ingredient pancakes echt lekkere pannenkoekjes die nog steeds super gezond zijn.

12907156_661676933970940_315281583_n(1)Wat voegde ik toe? Allereerst wat havermout, ik vond namelijk dat de pannenkoekjes wel wat meer bite konden gebruiken. Met maar twee eetlepels havermout verbeterde de structuur enorm! Verder deed ik wat bakpoeder in het beslag. Wat extra luchtigheid kan nooit kwaad toch. En tot slot het vijfde en misschien wel lekkerste ingrediënt, een handje blauwe bessen. Deze legde meteen op het pannenkoekenbeslagje nadat ik het in de pan had gedaan. De blauwe bessen zitten zo echt in je pannenkoekjes en barsten ook een beetje open zodat het blauwe bessensap zich mengt door de pannenkoekjes. Yummy!

five ingredient pancakes.jpg

Heb jij ook je twijfels bij de hype van de two-ingredient pancakes, dan moet je deze five-ingredient pancakes zeker eens proberen. Met een paar extra ingrediënten maak je écht lekkere pannenkoekjes. Lekker als ontbijt, maar zeker ook als gezonde snack.

Liefs,

Miss Havermout

Geef een reactie

