Recept: Speltwafels met blauwe bessen

Doordeweeks maak ik vaak overnight oats of een snel mugcakeje als ontbijt, maar in het weekend pak ik graag uit met WAFELS! Net als pannenkoeken zijn ze super veelzijdig en kun je er vanalles in doen. Vandaag maakte ik wafels van speltmeel met blauwe bessen. Heb jij ook zin in een fancy weekendontbijtje? Lees dan snel verder!

Ik was zo blij toen ik eindelijk het perfecte wafelijzer vond. Ik wilde er natuurlijk wel zo eentje met van die hartjes, dus het was even een zoektocht. Inmiddels heb ik al veel verschillende wafels gemaakt; met bietjes, met zoete aardappel en met wortel. En eerlijk is eerlijk, ze zagen er echt niet allemaal zo uit. De bietjes wafels haalden de eerste keer het bord niet eens, ze zaten als een grote smurrie vast aan het wafelijzer. Maar, oefening baart kunst. Nu heb ik een ideaal recept gevonden. Gemakkelijk, gezond en super lekker.

speltwafels 2.jpg

Heb jij nu geen wafelijzer, niet getreurd. Je kunt van dit wafelbeslag ook prima pannenkoeken bakken. Want weet je, ‘Waffles are just pancakes with abs’.

Voor deze wafels gebruikte ik het volkoren speltmeel van de Aldi. Voor 750 gram speltmeel betaalde ik 1,29 euro. Naast de fijne prijs vond ik de smaak ook erg lekker. Zeker een ritje naar de Aldi waard dus. En neem dan meteen wat diepvriesfruit mee daar. Ze hebben heel veel keuze en dat voor maar 1,15 euro per doosje van 250 gram. Genoeg tips, nu het recept.

speltwafels met blauwe bessen.jpg

Fijn weekend!

Miss Havermout

Geef een reactie

