Recept: Spinazie quesadilla’s met geitenkaas, avocado en courgette

Ik weet dat niet iedereen er van houdt, maar mij mag je ’s nachts wakker maken voor geitenkaas. Ik was dan ook super blij toen ik bij de Lidl een bakje geitenkaasspread tegenkwam. Heerlijke geitenkaas maar dan in smeerkaasvorm. Ik nam gelijk twee bakjes mee en maakte er vandaag deze spinaziequesadilla’s mee.

De naam quesadilla’s komt van het woord ‘queso’, wat het Spaanse woord voor ‘kaas’ is. Je raad dus al wat het basisingrediënt van quesadilla’s is: KAAS! Vaak wordt gewone geraspte kaas gebruikt, maar ik maakte vandaag een variant met geitenkaasspread. Ik vind geitenkaas altijd een super goede match met spinazie, daarom vulde ik mijn quesadilla’s met lekker veel spinazie. Naast spinazie en geitenkaas gebruikte ik ook nog een halve avocado en wat plakjes courgette. Een lunch vol veggies dus.

quesadilla.jpg

Deze quesadilla’s zijn niet alleen heel lekker en gezond, maar ze zijn ook super snel te maken. Binnen tien minuten liggen ze op je bord. Je kunt ze ook prima ’s ochtends maken als to-go lunch om mee te nemen naar je werk. Gewoon in een lunchtrommeltje doen en op naar het werk. Ze verliezen hiermee alleen wel de kanapperigheid die ze hebben als je ze net gebakken hebt, maar ik vind ze zelfs dan nog lekker.


Spinaziequesadilla’s met geitenkaas, avocado en courgette

Ingrediënten (voor 1 quesadilla)
– 1 tortilla wrap
– 2 handen spinazie
– 8 plakken courgette
– een halve avocado
– 1 volle tl. geitenkaasspread

Extra: een grillpan

Bereiding:
1. Bak de spinazie in een grote koekenpan tot deze flink geslonken is.
2. Verwarm de grillpan. Snijd van een courgette 8 plakken. Grill de plakken courgette in de grillpan tot ze aan beide zijden mooie grillstrepen hebben. Ik bak ze meestal zonder olie, maar je kunt de plakken voor het grillen insmeren met een beetje olijfolie.
3. Snijd de avocado doormidden en schep het vruchtvlees uit een van de twee helften. Snijd de avocado vervolgens in kleine blokjes.
4. Neem de tortillawrap. Smeer de helft van de tortilla in met de geitenkaasspread. Verdeel hierover de avocado en de plakken courgette. Eindig met de gebakken spinazie. Probeer zo min mogelijk vocht uit de pan mee te scheppen.
5. Vouw de tortilla dubbel en leg hem in de grillpan. Bak hem kort aan beide zijden tot de quesadilla mooie grillstrepen heeft. Bij mij duurde dit nog geen twee minuutjes aan elke zijde.

Geef een reactie

