What I eat in a day #1: Fancy lunch en watermeloen

‘What I eat in a day’ video’s zijn super populair op YouTube. Kennelijk vinden mensen het leuk om te zien wat andere mensen eten. Toegegeven, ik kijk ook graag naar die video’s. Vooral om inspiratie op te doen voor mijn eigen maaltijden. Omdat ik benieuwd was wat ik nu eigenlijk op een dag eet, besloot ik het ook eens bij te gaan houden. Vandaag dus een ‘wat eet Miss Havermout op een dag’, niet in videovorm, maar als fotodagboek.

eetdagboek-1.jpg

Dit is een fotodagboek van mijn eten op een dinsdag. Dinsdag is altijd de dag dat ik vrij ben en wat aan school werk, de was doe, schoonmaak, boodschappen doe, je weet wel, van die perfecte huisvrouw-dingen. Dat betekent dus ook dat ik lekker uitgebreid kan lunchen. Geen lunch die al een paar uur in een tupperware bakje zit, maar een lekkere verse lunch.

Let’s see what I eat in a day! Eigenlijk ben ik net zo benieuwd als jullie, want ik heb het eigenlijk nog nooit bewust bijgehouden.

ONTBIJT

12965105_981422951927090_1148884242_n

Oke het gaat dus meteen al fout! In de ochtend heb ik altijd enorme honger en kan ik niet wachten mijn ontbijtje aan te vallen. Dat was vandaag ook het geval. Mijn ontbijtje was al op toen ik bedacht dat ik vandaag foto’s ging maken van m’n eten. OEPS! Maar gelukkig had ik op Instagram nog een foto van exact hetzelfde ontbijtje. Een banaan-Brintapapje met kokos en blauwe bessen. (35 g. Brinta aangemaakt met water (de melk was helaas op), een geprakte banaan, wat kokosrasp en kokosflakes, wat blauwe bessen en hazelnoten). Daarnaast drink ik een groot glas lauwwarm water met een beetje citroensap en gember. Geen idee of dit echt de magische gezondheidsvoordelen heeft waar sommige mensen het over hebben, maar ach, baat het niet dan schaad het niet toch?

TUSSENDOORTJE

tussendoor

10:30, tijd voor een tussendoortje. Een perzik met een groot glas muntwater. Ik heb verse munt in een bak in de tuin staan. Dat is echt een tip voor iedereen die van munt houdt. Een muntplantje groeit zo hard dat jij hem echt niet bij kunt houden met je munttheetjes of mojito’s. Het is trouwens wel aan te raden om hem in een bak of pot te zetten, want munt is een echte woekerplant. Als je hem in de grond zet poppen er voor je het weet overal in je tuin kleine takjes munt op. Dit leuke glas met deksel en rietje kocht ik trouwens voor 1,49 euro bij de Xenos.

LUNCH

IMG_5438[1].JPG

Zoals ik al schreef ben ik vandaag vrij. Dat betekent alle tijd voor een fancy lunch. Ik maakte een kikkererwtenwafel met komijnpoeder. Helaas kwam mijn wafel weer niet mooi uit het ijzer. Op een of andere manier levert dat altijd problemen op bij deze kikkererwten wafels. Dan maar een berg beleg erover heen en dan ziet niemand de ravage. Ik belegde mijn wafel met bietjeshummus, rucola, een halve avocado en een gekookt eitje. Jammie! Zag mijn lunch er maar elke dag zo uit!

Na deze prachtige, maar niet al te grote lunch had ik nog steeds wat trek, dus ik nam nog een cracker met wat pindakaas en gojibessen. Ik ben echt weg van die combi.

TUSSENDOOR

IMG_5446[1].JPG

Het was vandaag zooo warm, dus deze snack was meer dan welkom. Een bord vol watermeloenstukjes. Zaterdag kocht ik op de markt twee kleine watermeloentjes. Super handig, want zo’n grote krijg ik nooit op. De meloen is ook nog eens super sappig en heel zoet. Naast deze berg meloen at ik ook nog een bosperzik als tussendoortje.

AVONDETEN

tilapia met courgette.jpg

Vanavond stond er een lesje club power op het programma, dus een goede maaltijd kon ik wel gebruiken. Ik maakte zilvervlies rijst met kurkuma en gember met daarbij geroerbakte courgette en tilapiablokjes. De courgette en tilapiablokjes bracht ik op smaak met wat peper, zout, gember en chilipeper. Als laatste strooide ik nog wat cashewnoten en blaadjes peterselie over mijn bordje.

POST WORKOUT

eetdagboek 1.1.jpg

En dan de laatste snack van vandaag. Na de les club power had ik enorme trek in een bakje kwark. Ik ben er speciaal nog voor naar de Jumbo gefietst op de weg naar huis. Ik deed 150 gram magere kwark in een bakje met wat kaneel, een half appeltje en wat diepvries blauwe bessen. Dat heb ik lekker in de tuin opgegeten onder de laatste zonnestraaltjes van vandaag.

Zo dat was hem, mijn eetdagboekje in foto’s. Ik vond het zelf heel leuk om eens bij te houden wat ik nu precies eet op een dag. En als ik het zo terug zie, moet ik toegeven dat dit wel een gezonde dag was. Echt niet elke dag ziet er zo ‘clean’ uit. Ik kan ook intens genieten van een ijsje, chocolate chip cookie of bakje chips, maar vandaag was gewoon niet zo’n dag. Voor mij was het voor herhaling vatbaar, zo’n ‘what I eat in a day’ artikel. Wie weet de volgende keer op een wat minder ‘brave’ dag.

One thought on “What I eat in a day #1: Fancy lunch en watermeloen

Geef een reactie

