Recept: Superfood chocolademelk met maca, cacao en hazelnoten

Vanochtend postte ik nog een Pinspiratie post vol lekkere homemade ijs recepten. Vanavond kon ik echter aan niets anders denken dan een lekkere warme kop chocolademelk. Zolang de zomer nog even op zich laat wachten geniet ik nog even van deze super decadente, romige én verantwoorde chocolademelk.

Deze chocolademelk is super romig en zit bomvol smaak. Geen pak chocomel, maar chocomel Miss Havermout style. Dat betekent: geen toegevoegde suikers of rare E-nummers, maar allemaal goede ingrediënten zoals maca poeder, rauwe cacao en hazelnoten.

13423077_1109694309102846_910010549_n

Afgelopen week kocht ik bij de Aldi dit potje maca poeder (en een potje spirulina, beiden 1,89 euro). Ik had eigenlijk geen idee wat het was of waar ik het voor moest gebruiken, maar ik was zo nieuwsgierig dat ik het niet kon laten staan. Thuisgekomen moest ik meteen even proeven. Het maca poeder vond ik erg lekker. Het heeft een nootachtige smaak. Op internet las ik dat je het kunt gebruiken in onder andere smoothies. Vandaag deed ik een klein schepje in mijn chocomel, echt een aanrader!

Naast maca poeder heeft mijn ultieme chocomel nog een ander secret ingredient: hazelnootmeel. Bij de AH kwam ik een pakje hazelnootmeel tegen van het merk Smaakt. Omdat hazelnoten een van mijn favoriete noten zijn, kon ik ook dit niet laten liggen. Ik deed een lepel hazelnootmeel in mijn chocomel voor de echte Nutella-ervaring.

Heb jij ook zin in een super decadente superfood chocomel? Hier is het recept.


Superfood chocolademelk met maca, cacao en hazelnoten

Ingrediënten (voor 1 kop chocolademelk)

– 1 cup (amandel)melk (250 ml.)
– 1 middelgrote rijpe banaan
– 1 volle theelepel rauwe cacao poeder (dus geen Nesquick of chocomelpoeder met suiker)
– 1/2 theelepel maca poeder (te koop bij de Aldi!)
– 1 eetlepel hazelnotenmeel (van het merk Smaakt, onder andere te koop bij AH en PLUS)
– (optioneel) voor de garnering: 3 fijngehakte hazelnoten, een theelepel cacaonibs

Bereiding

Dit recept is super eenvoudig: doe alle ingrediënten (zonder de ingrediënten voor de garnering) in een kom of maatbeker en mix ze met de staafmixer tot een gladde massa. Als je de chocolademelk te dik vindt kun je wat extra amandelmelk toevoegen. Giet de chocolademelk in een mok en warm hem ongeveer 2 à 3 minuten op in de magnetron. Garneer je superfood chocolademelk met wat gehakte hazelnoten en cacaonibs.

One thought on “Recept: Superfood chocolademelk met maca, cacao en hazelnoten

Geef een reactie

