What I eat in a day #2: Ontbijt uitvinding en teleurstellende Nakd nibbles

Een tijdje geleden postte ik mijn eerste eetdagboekje op Miss Havermout. Ik vond het super leuk om te doen, dus daarom vandaag een What I eat in a day #2. Kijk je mee wat er vandaag bij mij op het menu stond?

Sinds kort houd ik mijn voeding bij op MyFitnessPal. Niet omdat ik wil afvallen, maar omdat ik juist op dit gewicht wil blijven en niet meer kilo’s wil verliezen. MyFitnessPal geeft me dan net iets meer inzicht in wat ik eet en of ik wel voldoende binnen krijg. Ook vind ik het prettig dat ik op MyFitnessPal kan zien of ik voldoende voedingsstoffen binnenkrijg, aangezien ik vaak vegetarisch eet had ik daar mijn twijfels over. Nu weet ik dat ik me daar geen zorgen over hoeft te maken met mijn huidige voedingspatroon. Tot nu toe gaat het prima, het is even wat werk om letterlijk alles wat je eet in te voeren op de app, maar je krijgt er wel veel inzicht voor terug. Ik ben niet van plan om dit voor altijd te blijven doen. Op een gegeven moment is het denk ik ook niet meer nodig. Dan weet je op basis van je ervaringen met MyFitnessPal wel wat en hoeveel je moet eten. Maar goed, verder met mijn eetdagboek.

ONTBIJT

Overnight oats met optimel.jpg

Mijn ontbijt van vandaag was echt een geniale uitvinding al zeg ik het zelf. Ik maakte mijn overnight oats dit keer namelijk niet met melk, maar met de nieuwe Optimel drinkyoghurt Griekse stijl. Een echte aanrader! Doe 200 ml. drinkyoghurt in een pot en meng hier 40 gram havervlokken of muesli en 1 theelepel chiazaad door. Na een nachtje in de koelkast heb je ’s morgens een heerlijk ontbijt.

TUSSENDOOR: Na mijn ontbijt ging in naar de sportschool voor de eerste workout met mijn nieuwe trainingsschema. Het was weer even wennen, maar ik heb toch lekker gezweet. Na mijn workout nam ik mijn favoriete post-workout snack: een bakje kwark met wat diepvries fruit, dit keer nam ik blauwe bessen, en wat kaneel.

LUNCH

salade met appel, kip en avocado.jpg

Als lunch nam ik een lekkere salade met alle restjes uit de koelkast: ijsbergsla, een appel, 4 plakjes kipfilet en een halve avocado. Voor de perfecte foto deed ik nog wat blaadjes Oost-Indische kers op mijn salade (uit eigen tuin!). Deze zijn niet alleen heel fotogeniek, maar ook erg lekker. Over de salade deed ik een simpele dressing van olijfolie, citroensap en wat peper en zout.

TUSSENDOOR

tussendoor what i eat in a day

Na mijn lunch ging ik even de stad in op zoek naar wat nieuwe leuke zomerjurkjes. Maar van shoppen krijg je honger, dus ik maakte even een tussenstop bij de Tuinen en ik kocht deze Nakd Nibbles. Ze hadden veel verschillende smaken, dus ik had natuurlijk weer keuzestress. Uiteindelijk ging ik voor de smaak salted caramel. Helaas vond ik deze een beetje tegenvallen. De smaak ‘salted caramel’ stelde me gewoon voor het eerst in mijn leven teleur. Volgende keer een andere smaak uittesten dus.

Tja, die jurkjes vond ik dus niet, maar ik ging wel naar huis met deze twee kookboeken. Thuisgekomen moest ik ze gewoon meteen even doorbladeren met een kopje koffie verkeerd gemaakt van amandelmelk.

AVONDETEN

avondeten couscous met fruit.jpg

Geen fancy opgemaakt bordje als avondeten helaas. Ik moest werken dus mijn avondeten gaat gewoon in een bakje mee. Het is een bloemkoolcouscous met tempeh gehakt en spruitjes uit de oven (het recept hiervoor zie je woensdag op m’n blog verschijnen).

Als snack voor ’s avonds nam ik een nectarine en vier abrikozen mee.

Dat mijn eetdagboekje alweer. Nu kruip ik onder de dekens en ga ik alvast dromen over mijn ontbijtje van morgenvroeg. Welterusten!

Geef een reactie

