Recept: Blackberry breakfastbar

Het is weer bramentijd!! Het hele jaar kun je bramen kopen uit de diepvries in de supermarkt, maar toch ben ik elk jaar weer blij wanneer ik mooie zwarte bramen langs de kant van de weg zie staan. Zelfgeplukte bramen zijn altijd net iets lekkerder, of lijkt dat gewoon zo? Je moet er soms wat brandnetels voor trotseren en loopt misschien wat schrammen op, maar dat heb ik wel over voor een bakje zwarte pareltjes. 

Als ik niet alle bramen tijdens het plukken al opgegeten heb, doe ik ze graag in een bakje yoghurt met wat granola. Een super lekker ontbijtje! Laatst had ik geen tijd om ’s morgens op mijn gemakje met een bakje yoghurt te ontbijten, dus ik moest een ontbijtje to-go bedenken. Deze blackberry breakfastbar was het resultaat. De avond van tevoren bak je je breakfastbar en ’s ochtends kun je meteen de deur uit met een ontbijtje to-go.

Blackberry breakfast bar1.jpg

Met het recept hieronder maak je 1 grote breakfastbar. Je zou het recept ook kunnen verdubbelen of zelfs verviervoudigen om in een keer een ontbijtje voor een paar dagen te maken. Of je kunt de bars in kleinere stukken snijden voor een lekker tussendoortje.


Blackberry breakfastbar

Ingrediënten (voor 1 reep)

– 1 rijpe banaan
– 30 gram havervlokken of muesli
– 10 gram lijnzaad
– 1 eetlepel zonnebloem en/of pompoenpitten
– 1 klein handje bramen

Bereiding

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Prak de banaan en meng deze met de havervlokken, het lijnzaad, de zonnebloem en pompoenpitten.
3. Roer de bramen door het banaan-haver mengsel.
4. Bekleed een kleine bakvorm of wat muffinvormpjes met bakpapier en doe hierin het mengsel. Druk het met de achterkant van een lepel goed aan.
5. Bak de breakfastbar 15 tot 20 minuten op 175 graden.

2 thoughts on “Recept: Blackberry breakfastbar

  1. Toevallig kom ik je site tegen en ben verrukt door je recepten maar bovenal door wie je zelf bent! (wie door alles wat je plaats en schrijft doorheen schijnt)
    Een heerlijke mens ment heerlijke recepten !
    Zegen en dank!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

