Recept: Spicy Magioni pizza met geroosterde groenten en homemade paprika-wortelspread

Een tijdje geleden maakte ik kennis met de gezonde pizzabodems van Magioni (mijn review lees je hier). Sindsdien ben ik fan! De perfecte manier om je pizzacravings te stillen, want let’s be honest, die hebben we allemaal. Vandaag toverde ik de Magioni bloemkoolpizzabodem om in een Spicy pizza met courgette en aubergine. Oh en nog een tip, deze week zijn de pizzabodems van Magioni in de bonus bij de AH, dit is dus het perfecte moment om deze spicy pizza te maken.

Met zo’n Magioni pizzabodem als basis kun je je natuurlijk helemaal uitleven. Van een klassieke pizza fungi of pizza salami tot een echte healthy pizza vol verse veggies (zoals deze). Ik gebruik gewoon altijd de restjes die nog in mijn koelkast liggen. Dit keer was het een courgette en een kleine aubergine. Combineer dat met wat homemade paprika-wortelspread en je hebt een heerlijke, pittige pizza.

spicy pizza1.jpg

En als ik zeg spicy dan bedoel ik ook echt spicy. De toevoeging van de frisse yoghurt en dat grote glas waster on the side was echt geen overbodige luxe! Misschien had ik dat fijngesneden pepertje toch niet moeten toevoegen… ik ben niet zo gewend aan pittig eten. Maar als jij wel van wat extra pit houdt, voeg hem dan vooral toe.

spicy-paprika-wortelspread

In plaats van tomatensaus besmeerde ik mijn pizzabodem met mijn eigen homemade pittige paprika-wortelspread. Deze is trouwens niet alleen lekker op een pizza, maar ook op een boterham met kaas of op een rijstwafel.


Pittige paprika-wortelspread

Ingrediënten (voor een potje van ongeveer 125 gram):

– 1 rode paprika
– 3 wortels (ongeveer 175 gram)
– chillivlokken
– (gerookte) paprikapoeder
– zout en peper
– olijfolie

Extra: bakpapier, een staafmixer

Bereiding:

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Snijd de paprika en wortel in grove stukken.
3. Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg hierop de stukken paprika en wortel.
4. Strooi naar smaak wat chillivlokken, paprikapoeder, zout en peper over de groenten. Besprenkel ze vervolgens met wat olijfolie. Ik gebruikte hiervoor een olijfolie spray. Dat is super handig om een mooi, dun, egaal laagje olie over je groenten te verspreiden.
5. Zet de bakplaat in de oven en rooster de paprika en wortel ongeveer een half uur op 175 graden. Wanneer de groenten zacht geworden zijn kun je ze uit de oven halen.
6. Doe de geroosterde paprika en wortel in een bakje en pureer ze met een staafmixer tot een gladde spread. Bewaar de spread in een glazen potje met deksel in de koelkast.


Spicy courgette aubergine pizza met Magioni bloemkoolbodem

Ingrediënten (voor 1 pizza)

– 1 Magioni bloemkoolbodem
– 2 eetlepels pittige paprika-wortelspread
– 1 kleine aubergine
– 1/3 courgette
– komijn poeder
– paprika poeder
– chili poeder
– zout en peper
– olijfolie
– Optioneel: een pepertje, een paar lepels yoghurt, wat muntblaadjes

Extra: bakpapier

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Snijd de courgette in plakken en snijd de aubergine in de lengte in plakken.
3. Leg de plakken courgette en aubergine op een bakplaat met bakpapier en besprenkel deze met wat olijfolie. Strooi naar smaak wat komijn poeder, paprika poeder, chili poeder en peper en zout over de groenten.
4. Zet de bakplaat met groenten in de oven en rooster deze een kwartier op 200 graden.
5. Besmeer de Magioni pizzabodem met twee grote eetlepels Spicy paprika-wortelspread. Haal vervolgens de groenten uit de oven en leg deze op de pizza.
6. Leg de belegde pizza op de bakplaat en bak hem 10 minuten op 200 graden.
7. Haal de pizza uit de oven en garneer hem eventueel nog met wat yoghurt, een fijngesneden pepertje en/of muntblaadjes.

2 thoughts on “Recept: Spicy Magioni pizza met geroosterde groenten en homemade paprika-wortelspread

Geef een reactie

