Gratis download: Miss Havermout mealplanner

Gisteren vertelde ik jullie dat mijn blogje inmiddels alweer een half jaar bestaat. Wie jarig is trakteert, dus bij deze heb ik iets leuks voor jullie: een super handige mealplanner. Ik maakte deze planner een tijdje geleden en inmiddels kan ik niet meer zonder. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.School, werk, sport en tussendoor ook nog sociaal doen… zie dan nog maar eens gezond te eten. Ik weet niet hoe dat met jullie is, maar ik had daar moeite mee. Tot ik deze mealplanner maakte. De innerlijke OCD’er wordt erg van al die orde en structuur. In mijn mealplanner kan ik precies opschrijven wat ik elke dag ga eten en welke boodschappen ik daarvoor in huis moet halen. Zo is het eten één ding minder om me zorgen over te maken.

he-who-fails-to-plan-is
Bron

Op zaterdagavond pak ik al mijn kookboeken erbij en open ik Pinterest. Oh ja, ik open ook de ah bonus site om te kijken of ik misschien nog lekker kan koken met aanbiedingen. Dan bedenk ik wat voor avondeten ik die week wil eten. Dit zet ik in de planner zodat ik per avond precies weet wat ik ga eten. Het ontbijt en de lunch schrijf ik niet per dag op. Ik heb daarvoor twee grote blokken en daarin schrijf ik enkele opties. Zo kan ik op de dag zelf bepalen waar ik zin in heb. Door het toch in de planner op te nemen weet ik wel precies wat ik in huis moet halen. Erg handig, want zo kan ik in één keer al mijn boodschappen doen.

Want ja, boodschappen moeten natuurlijk ook gedaan worden. Daarom heb ik naast de planner een hoop lijntjes getekend waar je al je boodschappen op kunt schrijven. Ik heb twee rijtjes met boodschappenlijntjes gemaakt, want ja, ik ben een echte ‘multiple-store-shopper’. Ik ga altijd naar de Lidl en de AH.

De planner heb ik als pdf of als word-documentje voor je. De pdf kun je uitprinten zodat je hem elke weet met pen kunt invullen. Het word-documentje kun je gemakkelijk op word invullen. Zo hoeft je niet te printen. Ook handig voor mensen met een onleesbaar handschrift. Voor de download volg je de volgende linkjes:

Word-document:
https://1drv.ms/w/s!Am1RW1cpNukVrEWvM9PKKTz7p1e8

Pdf-file:
https://1drv.ms/b/s!Am1RW1cpNukVqUlPly3dwJscfLuT

Benieuwd hoe ik de planner invul? Hier vind je een voorbeeldje, mijn planning van vorige week:
https://1drv.ms/b/s!Am1RW1cpNukVqUq0czZQh0zFldxy

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Let me know wat je ervan vindt, ik ben benieuwd.

Geef een reactie

