Een half jaar Miss Havermout: Mijn favoriete recepten

Afgelopen 17 september bestond Miss Havermout precies een half jaar. Zaterdag keek ik daarom even terug naar dat afgelopen half jaar en ik maakte een lijstje met de vijf meest gelezen blogposts. Vandaag vertel ik jullie wat mijn favoriete recepten van het afgelopen half jaar zijn. Benieuwd? Lees dan snel verder. 

Bietjes-linzenstoof

bietjes-linzenstoof1

Deze bietjes-linzenstoof verdient zeker een plekje in mijn top 5. Waarom? Nou, eigenlijk maak ik veel van mijn eigen recepten maar één of twee keer. Niet dat ik het niet lekker vind om die gerechten vaker te eten, maar ik vind het gewoon leuker om te experimenteren met nieuwe gerechtjes. Deze stoofpot is daar een uitzondering op. Ik vind hem zo lekker (en easy) dat hij minstens elke maand een keertje voorbij komt.

Zoete aardappel-kikkererwetencurry 

favorite-curry

Ook op nummer twee staat een stoofpotje, mijn zoete aardappel-kikkererwtencurry. Dit is echt zo’n gerechtje dat perfect is om in een grote hoeveelheid te maken en er vervolgens porties van in te vriezen. Erg handig, als je dan een keer geen tijd of zin hebt om te koken trek je gewoon zo’n bakje uit de vriezer.

Healthy zoete aardappel brownies

brownie-4

Op nummer drie staat een receptje voor één van mijn meest favoriete verantwoorde tussendoortjes: zoete aadappel brownies. Deze zijn zo zacht en fudgy dat je bijna niet zou geloven dat ze gezond zijn.

Beet ’n berry overnight oats

beet n berry oats

Op de vierde plek een ontbijtje dat ik de afgelopen weken heel veel heb gegeten, overnight oats met bietjes en frambozen. Dit is om twee redenen een grote favoriet van mijn: 1: Ik houd van bietjes, ik weet dat veel mensen ze echt vies vinden, maar als jij net als ik van bietjes houdt, moet je dit echt eens proberen. 2: Als je zo’n potje als ontbijt eet heb je meteen zo’n 75-100 gram groenten weggewerkt. Als je je bedenkt dat je 250 gram groente per dag nodig hebt, ben je dus al een aardig eindje op weg. Ik zei twee redenen, maar ik heb er eigenlijk nog eentje: het ontbijtje is roze, need is say more?

Magioni pizza met spinaziepesto

Magioni pizza met spinaziepesto

En tot slot kon deze pizza met bloemkoolbodem van Magioni en homemade spinaziepesto niet ontbreken in het lijstje. Mijn lievelingseten is echt pizza. Veel mensen kijken daarvan op, maar he, mogen fitgirls of healthlovers geen pizza eten dan? Pizza is echt mijn nummer 1 guilty pleassure. Maar gelukkig heeft Magioni een pizzabodem ontwikkeld waardoor mijn ultimate guilty pleassure opeens een stuk verantwoorder wordt.

Geef een reactie

