31 dagen Oreo challenge

Op Instagram kwam ik laatst een super leuke challenge tegen voor de maand oktober. Geen 31 day squat challenge of 31 day abs challenge, maar een 31 dagen Oreo challenge. De challenge is georganiseerd door de mannen van Dudes & Dont’s. Benieuwd waarom ik mee doe met deze challenge en waarom ik jou uitdaag ook mee te doen? Lees dan snel verder.

De #fitgirl challenges hebben we allemaal wel voorbij zien komen op Facebook toch? En ik moet toegeven, ik heb ook ooit een poging gewaagd de 30 day squat challenge te doen, maar was daar na een dag of vijf wel weer klaar mee. De mannen van Dudes & Dont’s zagen dit ook en daarom organiseren zij in oktober de 31 day Oreo Challenge, een challenge die jij wél tot een goed einde kunt brengen. Hoe? Nou heel simpel, zo:

“Wat je kunt verwachten?
Simpel. In oktober wordt jouw timeline dagelijks gevuld met de lekkerste Oreo-recepten en weetjes. Van Oreo cheesecake tot vegan Oreo brownies en van Oreo chocolademelk tot Oreo ijsjes. De hele maand staat ’s werelds favoriete koekje in de schijnwerpers.”

oreo-challenge-1

Waarom ik als healthy foodie, havermoutfan en tegenstander van veel suiker meedoe aan deze challenge? Ik leg het je uit. Twee weken geleden schreef ik een blogje waarin ik vertelde dat ik mijn eetpatroon iets ga aanpassen. Ik at het laatste half jaar wel erg gezond en was bang dat ik daardoor toch wat gezonde vetten mistte (want vet of niet, je hebt ze nodig). Ook vond ik dat ik wel eens wat vaker mocht genieten van een echte guilty pleassure. Daar gaat niemand dood van. Niet dat ik nu elke dag bij de Mc Donalds eet of een pot Ben & Jerry’s weglepel, maar iets vaker gewoon genieten probeer ik wel te doen. Toch moet ik bekennen dat dit soms lastiger is dan het klinkt. Stiekem, heel stiekem, knaagt het toch nog eens als ik zo’n genietmomentje heb ingelast. Niet dat ik een eetstoornis heb, echt niet, maar soms betrap ik mezelf erop dat ik er enorm van baal als ik voor mijn gevoel te ongezond gegeten heb. Dat gevoel vind ik niet goed, helemaal niet zelfs, want zo’n genietmomentje moet fijn zijn en dat schuldgevoel is nergens voor nodig! Je kunt jezelf wel van alles ontzien en uiteindelijk in een maatje 34 passen (nog steeds onzeker, omdat het nooit perfect is), maar als je dan niet écht kunt genieten van jouw guilty pleasure, wat heb je daar dan aan? Daarom wil ik van dat gevoel af. Gewoon vaker écht genieten en dat er dan een paar kilo’s bijkomen, ach uiteindelijk zijn we allemaal oud en verrimpeld en dan maakt niemand zich daar nog zorgen over. Het enige wat dan nog telt zijn je Rummikub skills of foto’s van je kleinkinderen. Waarom zouden we ons nu dan zorgen maken om die niet zichtbare abs?

Komende maand ga ik dus elke dag genieten van een Oreo koekje (en soms misschien twee, of drie). Echt genieten! En ik weet zeker dat ik niet de enige ben met deze struggles, dus ik daag jouw uit om ook mee te doen! Who’s in? Hier is de link naar het Facebook evenement waar je komende maand leuke Oreo receptjes kun zien en je eigen creaties kunt posten: https://www.facebook.com/events/1120076871380181/

@Dudes & Dont’s thanks voor deze mooie challenge. Geen idee of dit hele psychologische verhaal de basis was voor jullie challenge – waarschijnlijk niet – maar voor mij wordt het elke dag een symbolisch koekje (dat ook nog eens heel lekker is).

TIP: ik kocht mijn rol Oreo’s bij de Kruidvat, daar kosten ze nu 1 euro. Naast de original verkopen ze daar nu ook een nieuwe smaak: strawberry cheesecake.

2 thoughts on “31 dagen Oreo challenge

Geef een reactie

