Easy foodbloggers kerstmenu 2016

Heb jij al slapeloze nachten en beginnen de zenuwen al op te spelen bij jou? Nou hier geen kerststress hoor! Je weet wat ze zeggen, een goede voorbereiding is het halve werk, dus ik ging afgelopen weekend op zoek naar het perfecte kerstmenu. Gemakkelijk en vooral lekker voor iedereen, want tweede kerstdag maak ik het kerstdiner voor mijn broer en zus, oma en papa. En die zitten niet allemaal te wachten op de nieuwste culinaire trends. Dus ik ging op zoek naar de gulden middenweg tussen gepofte quinoa en varkenshaas in champignon roomsaus. En die vond ik, met wat hulp van mijn favoriete foodbloggers. Heb jij nog wat inspiratie nodig of ben je gewoon benieuwd wat er op mijn kerstmenu staat, lees dan snel verder. 

De afgelopen weken zag ik heel foodbloggend Nederland al proefkoken en kerstrecepten schrijven. Tja, als iemand al het werk al voor je heeft gedaan, waarom zou je dan nog moeilijk gaan doen? Toen ik mijn kerstmenu dus moest samenstellen heb ik gewoon al mijn favoriete foodblogs erbij gepakt en mijn ultieme, gemakkelijke, oma-papa-broertje-proof kerstmenu bij elkaar geraapt. Dit is het resultaat, ik heb er nu al zin in!

Voorgerecht

voorgerecht-kerst-2016

Het voorgerecht komt van mijn grote blogheldin Pauline (en haar onmisbare rechterhand Annika) van uitpaulineskeuken. Een romige paddenstoelensoep. Lekker en simpel, wat wil je nog meer. Bij de soep wil ik nog een lekker stokbrood maken met wat roomboter, verse kruiden en kaas. Lijkt zo’n soepje jou ook wel wat, klik hier voor het recept.

Hoofdgerecht

hoofdgerecht-kerst-2016

Voor het hoofdgerecht vond ik een lekker recept van Claartje van Foodness. Mijn broertje wilde graag zalm. U vraagt wij draaien, dus er kwam zalm op het menu. Op Foodness vond ik deze zalm uit de oven met een korstje van broodkruim en Parmezaanse kaas. Hij blij en ik een gemakkelijk recept, win-win dus. Bij de zalm maak ik een lekkere romige aardappelpuree met bieslook. Natuurlijk denken we ook met kerst aan de veggies, dus daarom serveer ik er gekookte schorseneren en een mengsel van doperwtjes en peultjes bij. Het recept voor Claartjes zalm vind je hier.

Nagerecht

nagerecht-kerst-2016

Voor het nagerecht liet ik me inspireren door Sabine van Ohmyfoodness. Zij is als je het mij vraagt de toetjeskoningin van Nederland. Fudge, cheesecakes en brownies, ik heb het allemaal al voorbij zien komen op haar YouTube account. Voor de afsluiting van mijn kerstmenu wilde ik graag een wat lichter nagerecht. Deze eton mess van Sabine gaf me inspiratie voor een lekker, licht toetje. Eton Mess met tropische twist. Een lekkere bol yoghurtijs met een compote van mango, gebroken eiwitschuimpjes (Sabine maakte haar eigen meringues, maar ik ga gewoon naar de supermarkt) en schaafsel van witte chocolade.

Ik ben wel benieuwd wat er op jouw kerstmenu staat. Let me know. En onthoud, kerst gaat niet over eten, maar over gezelligheid en samenzijn, ga dus alsjeblieft niet lopen stressen over het perfecte kerstmenu, dat is zo’n zonde van je tijd! En mocht alles nu mislukken, een tip: thuisbezorgd.nl.

Geef een reactie

