Koken met Nestlé: Bros bonbons

Als je goede voornemens hebt in de trant van ‘gezonder eten’ of ‘minder snoepen’, dan adviseer ik je nu deze blog te sluiten en snel een recept op te zoeken voor gezonde bliss balls (die trouwens ook echt wel lekker zijn hoor). Want gezond, dat zijn deze Bros bonbons niet. Maar lekker, oh, dat zijn ze zeker. 

Zelf had ik 1 januari ook besloten even wat gezonder aan te gaan doen. In December heb ik heerlijk genoten van alle koekjes, chocolade en kommetjes ijs, maar na zo’n maand vol lekkers, heb ik op een of andere manier ook weer heel veel behoefte aan fruit en groente. Dus dat was het plan, fruit en groente en even afkicken van chocolade. Dat WAS het plan, tot de box voor de Nestlé bloginsidersactie van Laura’s Bakery binnenkwam, toen werd het opeens een stuk moeilijker.

Bros bonbons 1.jpg

Met de producten uit de box moest ik twee receptjes bedenken, waaronder één baksel dat de potentiële opvolger is van de iconisch kitkat-smartietaart. Gisteren maakte ik mijn eerste baksel, deze Bros bonbons. Een brosballetje omhuld met een cakelaagje van eierkoeken en gesmolten witte chocolade en alsof dat nog niet genoeg was, daaromheen nog een laagje chocolade met gecrunchte kitkat. Juist ja, chocolate overload! En wees gerust, ik heb mijn gezonde voornemen niet nu al op 4 januari overboord gegooid, ik heb gewoon één Bros bonbon gegeten en de rest heb ik gedeeld. Balans was het toverwoord toch?


Bros bonbons

Ingrediënten:
– 10 Bros Bubbels
– 1 reep Kitkat
– 5 eierkoeken
– 75 gram witte chocolade
– 100 gram melk of pure chocolade
– een scheutje melk

Extra: een blender, keukenmachine of staafmixer

Bereiding:
1. Maal de eierkoeken met de blender, keukenmachine of staafmixer fijn tot een kruimelig geheel.
2. Smelt de witte chocolade au bain marie of in de magnetron.
3. Meng de gesmolten chocolade door de vermalen eierkoeken en voeg een scheutje melk toe zodat de kruimels aan elkaar plakken. Je moet er balletjes van kunnen vormen.
4. Maak van het mengsel 10 balletjes. Neem een balletje en druk deze tussen je handen plat. Leg in het midden een Bros Bubbel en kneed het eierkoekmengsel om het balletje heen. Doe dit voor alle 10 de deegballetjes.
5. Smelt de melk of pure chocolade en maal de Kitkat reep fijn met de blender, keukenmachine of staafmixer.
6. Rol de balletjes door de gesmolten chocolade en vervolgens door de gemalen Kitkat. Laat ze vervolgens even rusten zodat de chocolade hard kan worden.

Tip: in plaats van Kitkat kun je ook Smarties gebruiken als jasje om je Bros Bonbons, dit deed ik ook voor enkele bonbons. En houd je niet van eierkoeken, gebruik dan gewoon wat plakken cake.

Geef een reactie

