Recept: Chocolade bietjes smoothiebowl

Kennen jullie Keyzer Oats al? Een bedrijfje dat heerlijke muesli’s maakt op basis van havermout zonder gekke, onnodige toevoegingen. Ik maakte er al eens deze overnight oats en deze crackers mee, maar nu heb ik wel heel leuk nieuws…. Lees snel verder!

Ik ga samenwerken met Gabriëlle van Keyzer Oats. Als creative content developer ga ik elke week leuke receptjes en mooie ontbijtfoto’s delen op de Instagrampagina van Keyzer Oats om heel Nederland aan de gezonde ontbijtjes te krijgen. Zo’n leuke samenwerking moet gevierd worden, dus daarom maakte ik deze heerlijke chocolade bietjes smoothiebowl met de crunchy Royal Cacao mix van Keyzer Oats.

chocolade-bietjes-smoothiebowl-1

De smoothie maakte ik van twee voorgekookte bietjes, een banaan, wat cacaopoeder en een scheutje melk. That’s it. Je kunt hem dan in een glas gieten en opdrinken, maar veel leuker is het om er een smoothie bowl van te maken. Schenk hem in een kom en garneer hem met wat plakjes banaan en bevroren frambozen (of ander fruit naar keuze). Om je smoothiebowl wat bite te geven is het lekker om wat muesli toe te voegen. Ik koos voor de Royal Cacao van Keyzer Oats omdat die zo lekker knapperig is door de stukjes cacao nibs die erin zitten.


Chocolade bietjes smoothiebowl

Ingrediënten (voor 1 smoothiebowl):
– 2 voorgekookte bietjes
– 1 banaan
– een scheutje (plantaardige) melk
– 1 theelepel cacaopoeder
– (diepvries) frambozen
– 2 eetlepels Royal Cacao van Keyzer Oats

Extra: een blender of staafmixer

Bereiding: Snijd 1/4 van de banaan af en houd deze apert voor de garnering. Mix de overige banaan samen met de bietjes, cacao en melk tot een gladden smoothie. Giet je smoothie in een kom en garneer hem met plakjes banaan, diepvries framboosjes en wat Royal Cacao muesli.

One thought on “Recept: Chocolade bietjes smoothiebowl

Geef een reactie

