Recept: Abrikozen kokos bliss balls

Zoals jullie misschien wel weten ben ik een van die idioten die ervan geniet om ’s ochtends om 7 uur een rondje hard te lopen of me te pletter te zweten in de sportschool. Op lege maag kan ik dat niet, maar om nou eerst een bak havermout leeg te eten, dat vind ik ook niet zo’n strak plan. Daarom eet ik vaak iets kleins, een banaan, appel of twee van deze abrikozen bliss balls en ik ben klaar om te knallen. Maar no worries, je mag deze ook gewoon eten als je niet om zeven uur ’s morgens in de gym staat, ze zijn namelijk ook perfect tegen dat vier uur middagdipje. 

Wat bliss balls precies zijn weet ik niet, je ziet ze namelijk ik alle soorten en maten voorbij komen. Volgens mij zijn het gewoon kleine snack balletjes die je snel even eentje kunt eten als je wat energie nodig hebt. Want energie dat zit er zeker in omdat ze gemaakt worden van gedroogd fruit en noten. Ik maakte mijn bliss balls van gedroogde abrikozen, geraspte kokos en noten. Een lekkere tropische combinatie dus.

Abrikozen bliss balls 1.jpg


Abrikozen kokos bliss balls

Ingrediënten (voor 8 bliss balls):
– 6 gedroogde abrikozen
– 25 gram gemengde noten (of noten naar keuze)
– 25 gram amandelmeel
– 25 gram havermout
– 15 gram geraspte kokos + extra om de balletjes in te rollen

Extra: een blender of keukenmachine

Bereiding:
1. Als je erg harde abrikozen hebt, week ze dan 1 à 2 uurtje in wat water. Als je abrikozen zacht zijn kun je deze stap overslaan.
2. Doe alle ingrediënten in de blender of keukenmachine en maal alles tot een plakkerig ‘deeg’.
3. Rol 8 balletjes van het deeg. Het deeg is best plakkerig, om te voorkomen dat alles aan je handen blijft plakken kun je deze nat maken met wat water, zo kun je mooiere balletjes draaien.
4. Rol de balletjes door wat geraspte kokos zodat je ze gemakkelijk kunt vastpakken.

Geef een reactie

