Recept: N’oats ’n nicecream

mymuesli heeft nu naast mueslimixen ook N’oats. Havermout met smaakjes, als Miss Havermout wordt ik daar natuurlijk heel blij van. Gelukkig kreeg ik van mymuesli een bus N’oats om even te proberen. Ik kreeg de smaak vanilla-poppyseed, jummie! Naast deze smaak zijn de N’oats er ook in de smaken: apple-strawberry-crisp, banana-chocolate, plum-apple-cinnamon, raspberry-coconut-cherry en de classic. Ik moet zeggen, die raspberry-coconut-cherry klinkt ook wel heel aantrekkelijk. De N’oats zitten in een super mooie koker. Het is bijna zonde hem in je keukenkastje te verstoppen, gewoon op je aanrecht zetten zou ik zeggen. Maar het is het innerlijk dat telt toch? Dus snel maar eens kijken wat er binnenin zit. De bus is gevuld met havermout – what a surpirse -, maar je ziet ook kleine maanzaadjes én crunchy witte chocolade rotjes zitten! Kijk, daar wordt ik nou blij van, chocolade in mijn ontbijt.

n'oats n nicecream 2

Op de achterkant van de bus staat uitgelegd hoe je de N’oats kunt bereiden. Het enige wat je hoeft te doen is 40 gram N’oats met 200 milliliter in een pannetje op het vuur te verwarmen. That’s it, een paar minuutjes roeren en je hebt een heerlijke geurend vanilleontbijt.

Voor de verandering besloot ik eens braaf de instructies op te volgen en te doen wat er op de verpakking staat. Ik moet zeggen, het was heerlijk, maar er was een dingetje wat ik jammer vond. De heerlijke crunchy witte chocolade chuncks smolten natuurlijk in de melk. De smaak zit dan nog wel aan het havermoutje, maar die grote chuncks waren weg. Daarom bedacht ik ook mijn eigen receptje met de N’oats en dat is dit potje N’oats ’n nicecream geworden! Ik maakte van de N’oats overnigt oats, zo wordt de havermout toch lekker papperig, maar smelten de chuncks niet. En met die bol nicecream erop is het een heerlijk ontbijtje voor de warmere dagen die er hopelijk weer aan zitten te komen.

N'oats 'n nicecream 3.jpg

Links zie je mijn bakje N’oats dat ik bereidde volgens de aanwijzingen op de verpakking. Ziet er niet verkeerd uit toch? En rechts mijn eigen creatie, N’oats met een laagje vanille banana nicecream en walnoten. De keuze is aan jou, ga jij voor warm of koud?


N’oats ’n nicecream

Ingrediënten (voor 1 portie):
– 40 gram N’oats vanilla poppyseed
– 100-150 milliliter melk (met 100 milliliter heb je een vrij stevige pap, met 150 milliliter is hij wat dunner)
– 1 banaan uit de vriezer
– 2 eetlepels kwark of yoghurt
– een paar druppels vanille-aroma
– ter garnering (optioneel): wat maanzaadjes en gehakte (wal)noten

Extra: een keukenmachine of blender

Bereiding:
1. Doe de N’oats met de melk in een bakje en zet dit een nachtje in de koelkast om te weken.
2. Pureer de volgende ochtend de bevoren banaan samen met de kwark of yoghurt en wat vanille-aroma.
3. Schep het bananenijs op de overnight N’oats en garneer het eventueel met maanzaad en wat gehakte noten. Oh en uh, snel aanvallen want het bananenijs smelt snel!

Geef een reactie

