Pinspiratie: Veggie noodles

Al lang was ik op zoek naar een goede spiralizer. Zo’n ding om je groenten om te toveren in spaghetti of noodles. Ik had er al verschillende geprobeerd, zoals deze groentenpuntenslijper, maar echt tevreden was ik nooit. De slierten waren te dik, mijn groenten pasten er niet in of het ding ging na twee keer alweer stuk. Toen zag ik dat Floodeboor_fit een spiralizer had gekocht bij de Action en het ding zag er zowaar degelijk uit. Op naar de Action dus! Nu staat er dus zo’n ding in mijn kelder en hij werkt prima, maar ik ben een beetje uitgekeken op de courgetti. Tijd voor wat pinspiratie!

De spiralizer van de Action kost 9,95 euro. Ach, voor die prijs vond ik het wel het proberen waard. Het ding is gemaakt van wit plastic en bevat drie verschillende messen. Eentje om groentelinten te maken, eentje voor dunne slierten en een om wat dikkere slierten mee te maken. De groente die je wilt gebruiken prik je op een roterende schijf en door deze naar voren te bewegen en tegelijkertijd te draaien tover je jouw groente om in spaghetti. Easy as that! Het voordeel van dit systeem is dat je ook wat grotere groenten kunt gebruiken. Met de puntenslijperachtige dingen die ik altijd had kon ik nooit een dikke zoete aardappel of ronde biet spiralizen. Met deze spiralizer van de Action is dat geen probleem. Wel had het ding wat moeite met harde groenten. De zoete aardappel moest ik een beetje met de hand sturen, maar uiteindelijk kwam er toch een mooie berg noodles tevoorschijn. Ook aan de veiligheid is gedacht trouwens. De spiralizer heeft vier zuignappen aan de onderkant waardoor je hem stevig op je aanrecht kunt vastzetten.

Inmiddels heb ik al heel wat kilo’s courgettes gespiralized en borden vol courgetti weggewerkt, maar nu vind ik het wel tijd voor iets anders. Let’s see wat je nog meer met zo’n spiralizer kunt.

Spiralized sweet potato fries

pinspiratie-spiralizer-2

Zoals ik al schreef kun je met de spiralizer van de Action ook zoete aardappel spiralizen. De zoete aardappels kun je lekker roerbakken of verwerken in een curry, maar je kunt er ook een soort van curly fries mee maken! Op Themovementmenu vind je een recept om deze zoete aardappel friet uit de oven te maken.

Spiralized carrot and beet salad

pinspiratie-spiralizer-3

Dat ik fan ben van bietjes dat weten jullie inmiddels wel. Daarom moest dit receptje ook even in dit lijstje opgenomen worden: een salade met wortel en bietjes noodles. Het recept vind je hier op Mymansbelly.

Butternut noodles with spinach and ricotta

pinspiratie-spiralizer-4

Dit is een ideetje dat ik echt moet proberen! Noodles van pompoen! Ik maak vaak pasta met pompoensaus of met geroosterde pompoen stukjes, maar de pompoen zelf als pasta gebruiken lijkt me nóg lekkerder. Een receptje voor deze pompoenpasta met spinazie en ricotta vind je op Sainsburymagazine.co.uk.

Spiralized apple crumble

pinspiratie-spiralizer-5

En na zo’n heerlijke spiralized maaltijd is er vast nog plek over voor een toetje (en anders doe je gewoon even je broekknoop open). Mooi! Want blijkbaar kun je ook appels spiralizen. Met die appelslierten kun je vervolgens deze heerlijke apple crumble maken. Het recept vind je op Thehealthymaven.com.

Blueberry sweet potato waffles

pinspiratie spiralizer 7

Heb je toevallig ook nog een wafelijzer in de kast staan? De mijne staat al een tijdje te verstoffen. Er waren dagen dat ik elke dag wafels at, maar die fase is weer over. Maar nu ik deze zoete aardappel wafels zie denk ik dat ik hem maar eens ga afstoffen. Het receptje is super gemakkelijk en je hebt er maar een paar ingrediënten voor nodig. Je vindt het op Ediblepersepctive.

Ik zou zeggen op naar de Action of haal je spiralizer uit de kast, ga helemaal los op je groentenlade en maak een heerlijke spiralized maaltijd. Heb jij nog lekkere recepten met veggie noodles? Tips zijn altijd welkom!

Geef een reactie

