Let’s get personal: Stom!

De lezeressen van Linda kennen deze rubriek vast wel: Stom! (geen idee of de lezeressen van Linda ook mijn blog lezen, nevermind). In deze rubriek vertellen bekende Nederlanders wat zij stom vinden. Nu ben ik zelf geen Linda lezer, maar deze rubriek vind ik vaak wel leuk om even te lezen als ik dan toch moet wachten bij de kapper of tandarts. Toevallig vind ik ook bepaalde dingen heel stom, dus ik dacht, laat ik jullie daar even mee lastig vallen. 

Dus, bereid je voor op een blogje vol gezeur en gezeik. Met een knipoog, want ik ga jullie niet lastig vallen met de hele wereldproblematiek, want dan heb ik wel wat meer pagina’s nodig. Er is nou eenmaal heel veel stom in deze wereld. Ik beperk me even tot de ‘frist world problems’ en eigenlijk moet ik dus blij zijn dat ik de luxe heb om deze dingen stom te vinden. Zet je schrap, hier komt het.

1. Mensen die hun gezonde, healthy, raw, sugarfree, cleaneating verjaardagstaart delen op Instagram. Er bestaat niet zoiets als een ‘gezonde verjaardagstaart’. Verjaardagstaarten horen te ontploffen van de suiker, slagroom, chocolade, botercrème en gekleurde sprinkels. ‘Birthday calories don’t count, right?’

chocolate-chips-taart-3
Kijk dames, dit is een verjaardagstaart. Een bodem van Kitkat, een vulling van karamel en een topping van pure chocolade ganache mét chips en chocolade! Het recept voor dit pareltje vind je hier.

2. Mensen (lees mannen of, in de meeste gevallen, jongetjes die denken dat ze mannen zijn) die voor eem rood stoplicht hun motor/brommer/quad even kei hard laten ronken. Punt 1, nee ik vind dat niet stoer. Punt 2, het is nutteloos, het stoplicht is rood! 3, het maakt zo’n takkeherrie! Als ze dan bij het wegrijden ook nog even een wheely doen, dan is het compleet. Het spijt me zeer mensen, maar op dat moment hoop ik altijd stiekem dat ze kei hard onderuit gaan.

3. Rennend op het station aan komen en dan de trein voor je neus zien wegrijden. Dat heeft geen verdere uitleg nodig toch? STOM!

4. Foodwaste. Eten weggooien is voor mij echt een no-go. Ik kan me daar serieus boos om maken – mijn huisgenootjes kunnen dat inmiddels beamen, voortaan geven ze braaf hun restjes aan mij en niet aan Mr. kliko. Sta er even bij stil, je gooit niet alleen prima bruikbaar voedsel weg, maar ook alle energie die erin gestopt is om dat voedsel te produceren en transporteren. Er zijn zoveel manieren om je restjes te verwerken GOOI ZE DUS NIET WEG!

beet n berry oats.jpg
Een restje groenten kun je prima in je havermoutje verwerken. Wat denk je van carrotcake oats, zoats (zucchini+oats) of deze heerlijke beet ’n berry overnight oats. (recept)

5. Mensen die bij voorbaat iets niet lusten (MAM! Mijn moeder heeft hier een handje van). Als ik dat hoor is het eerste wat ik denk ‘Hoe oud ben je? Vijf ofzo?’. Proef het eerst even en oordeel dan. Oke, je lust geen gember, nee ik ook niet zo van de stengel, maar in een lekkere curry vind ik het heerlijk. Een product op zich smaakt vaak heel anders dan wanneer je het verwerkt, verwarmt, kortom, als je het wat liefde geeft. Geef alles dus een eerlijke kans. Daarna mag je het desnoods uitspugen van me, maar sta er wel voor open.

6. Mijn tenen stoten. Op een of andere manier heb ik het idee dat het altijd buitenproportioneel veel pijn doet wanneer ik mijn teen stoot. Echt waar, soms sta ik op het punt om in huilen uit te barsten wanneer ik voor de honderdste keer mijn kleine teen aan mijn stoelpoot stoot.

7. Mensen die onnodig veel zeuren. I know, het leven is soms gewoon STOM en dan mag je best even zeuren, huilen of keihard janken, maar mensen het kan altijd erger. Scheld die trein dus even uit omdat je hem gemist hebt en ben daarna gewoon weer blij omdat je in de zon op de volgende mag wachten. Zoals een wijs persoon – geen idee wie – ooit zei:

“Life may not be the party we hoped for… but while we’re here we may as well dance”

Laat ik dus nu maar snel stoppen met al het gezeur en dansmuziekje aan zetten.

Wat vind jij stom? Gooi het eruit! Zeur maar even lekker! Nu mag het.

Geef een reactie

